5:2 kuren information, opskrifter, bøger og apps

100 kalorier – hvor meget er det

når du har mulighed for at indtage 500-600 kalorier i løbet af en dag, skal du selvfølgelig vælge den helt rigtige mad at spise de dage. Vil du gerne være sikker på at vælge rigtigt, finder du her en række af forskellige madvarer, der svarer til 100 kalorier. Det kan give dig en god idé om hvor lidt og hvor meget du har mulighed for at indtage af de forskellige fødevarer.

Hvor meget er 100 kalorier

Det kan være meget forskelligt og fylde vidt forskelligt, når du skal finde ud af hvor meget 100 kalorier er.  Du finder en oversigt her, der viser en række forskellige madvarer – blandt andet slik og frugt.

  • Vil du gerne være mæt, har du mulighed for at spise 2 ½ gulerod, der mætter meget mere end hvad du får ud af en ½ croissant. Der er langt mere godt at hente ved at spise de 2 ½ gulerod, du kan få for det samme antal kalorier.
  • Forestil dig at have en hel masse vindruer eller en lille håndfuld chips at vælge imellem. Hvad vil du foretrække. Du kan få hele 160 gram vindruer eller nøjes med 20 gram chips. Det er det samme antal kalorier det ender ud med – nemlig 100 kalorier.
  • Kigger du på antallet af æbler du kan spise i stedet for lakridskonfekt, er det også markant, hvor mange flere æbler du kan spise. Når du har indtaget 5 stykker almindelig lakridskonfekt, har du indtaget for 100 kalorier. Her skal der hele 5 æbler til, før du kommer i mål med de 100 kalorier.
  • En lidt overraskende ting – vil du opdage når du vælger en øl, og sammenligner den med appelsinjuice. Du kan nemlig indtage 2.6 dl. Øl og kun 2 dl appelsinjuice. Det er lidt overraskende, at det faktisk kan lade sig gøre at drikke mere øl end appelsinjuice, og holde sig på de 100 kalorier.

Nu har du fået en forskel på flere forskellige madvarer og drikkelse, og listen kan helt sikkert gøres meget længere. Vil du prøve det, skal du være mere end velkommen til at smide nogle ideer op her.

5:2 Faste – godt i gang 

Når du finder ud af hvor mange kalorier, der er i de forskellige madvarer, bliver det også lettere at planlægge sin fastedage. Det er uanset om du er på arbejde eller fri, så udnyt det og start så på din 5:2 Faste – du kommer ikke til at fortryde det.

Nyhedsbrev

Få automatisk information omkring 5:2 kuren direkte i din mailbox. Tilmeld dig her: Tilmeld nyhedsbrev

lain zwen is now a member of Sund Faste
Nov 5
Dorthe nielsen is now a member of Sund Faste
May 23
Hjælp med at lære 5:2 Bot alt omkring 5:2 kuren. Stil den spørgsmål og den vil lære hurtigt....
htt…
Charlotte Hansen is now a member of Sund Faste
Feb 7
Lone Hasemann Rydén is now a member of Sund Faste
Feb 6
Linda Hesse Poulsen is now a member of Sund Faste
Jan 31
Irma.myllerup is now a member of Sund Faste
Jan 27
Karina is now a member of Sund Faste
Jan 19
Monika Faber is now a member of Sund Faste
Jan 18
Per Madsen is now a member of Sund Faste
Jan 14
Michael Thompson is now a member of Sund Faste
Dec 27, 2017
shilong barry updated their profile
Nov 7, 2017
shilong barry is now a member of Sund Faste
Nov 7, 2017
Vibeke helligsøe is now a member of Sund Faste
Oct 29, 2017
Sussi Robinson is now a member of Sund Faste
Sep 4, 2017
John Martin is now a member of Sund Faste
May 17, 2017
Jørn Severinsen posted a discussion
May 6, 2017
Jørn Severinsen is now a member of Sund Faste
May 6, 2017
Lisbeth Vienberg is now a member of Sund Faste
Apr 23, 2017
Susanne updated their profile
Apr 20, 2017
More…