5:2 kuren information, opskrifter, bøger og apps

4 ugers madplan til 5:2 kuren

Det tager ca. en måned at ændre en vane og nogle gange lidt længere. 5:2 kuren kan både opfattes som en slankekur og en sund livsstil. Når madvaner skal ændres og en ny tilgang til så stor en del af livet, som vores måltider er, kræver det en god planlægning.

Det er derfor en god ide at planlægge måltiderne på fastedagen, således at det er muligt at sammensætte nogle menuer, der mætter og smager godt( og fristelser undgås). Her er 4 ugers eksempel på 5:2 menuer og hvordan 500/600 kcal kan fordeles over en dag.

1. fastedag

Morgenmad: 1 appelsin, 200 gr cantaloupe melon, 1 blødkogt æg (274 kcal)
Frokost: 200 gr agurk (30 kcal), 100 gr gulerødder (41 kcal)
Aftensmad: 100 gr quorn filet (90 kcal), 100 gr rød peber (31 kcal), 100 gr tomater (21 kcal)

Ialt 487 kcal
Er du mand kan du tilføje 1 skive rugbrød til din morgenmad eller spise 100 gr ekstra quorn filet til aften

2. fastedag

Morgenmad: 120 gr skyr, 50 gr blåbær, 10 gr mandler ca 10 stk. (160 kcal)
Frokost: 100 gr æble
Aftensmad: en dåse tun (140 kcal), 100 gr rød peber (31 kcal), 100 gr tomater (21 kcal) 100 gr. agurk (15 kcal), 50 gr tzatziki (70 kcal)

Ialt 489 kcal
Er du mand kan du f.eks tilføje 50 gr tzatziki til din aftensmad eller en lille banan til din frokost

3. fastedag

Morgenmad: røræg af 2 æg, 50 gr kalkunbacon (229 kcal)
Frokost: 100 gr ananas, 100 gr cantaloupe melon
Aftensmad: 300 ml Knorr tomatsuppe (195 kcal)

Ialt 508 kcal
Er du mand kan du vælge at tage et mini flute til din suppe

4. fastedag

Morgenmad: smoothie af cheasy vanilje yoghurt 100 gr, 100 gr jordbær, 10 gr rugfras 1/2 dl appelsinjuice (148 kcal)
Frokost: 200 gr cantaloupe melon
Aftensmad: 1 potion chili con carne lavet med quorn (279 kcal) opskrift følger

Ialt 495 kcal
Er du mand kan du f.eks. spise ca. 20 mandler i løbet af dagen eller som aften snack

5. fastedag

Morgenmad: 120 gr skyr, 1/2 appelsin (119 kcal)
Frokost: 100 gr pære
Aftensmad: 100 gr varmrøget laks, 100 gr blomkål og 100 gr gulerødder let kogte (318 kcal)

Ialt 495 kcal
Er du mand kan du komme 20 gr rugfras på din skyr

6. fastedag

Morgenmad: havregrød - 1 dl havregryn 2 dl vand kan varmes i mikroovnen, serveres med 50 gr blåbær oven på ( 190 kcal)
Frokost: 200 gr gulerødder
Aftensmad: 100 gr kyllingefilet uden skind (165 kcal), 100 gr kogte kartofler(82 kcal)

Ialt 509 kcal
Er du mand kan du vælge at supplere din aftensmad med lidt mere kylling og kartofler

7. fastedag

Morgenmad: 1appelsin, 100 går honningmelon (122 kcal)
Frokost: 1 skive rugbrød, 1kogt æg, 100 gr tomat (204 kcal)
Aftensmad: 100 gr quorn stykker-bitar, 200 gr blandet salat - agurk, salat, tomater, peberfrugter (172 kcal)

Ialt 498 kcal
Er du mand kan du evt spise 3-4 skiver parmaskinke til din morgenmad

8. fastedag

Morgenmad: 200 gr agurk, 1 grapefrugt (73 kcal)
Frokost: 1 dåse tun, 1/2 avocado, 20 gr løg, 50 gr cheasy fraich 5 % - avokadoen moses i cheasy fraich og blandes med løg og tun (270 kcal)
Aftensmad: 200 ml knorr karry suppe (160 kcal)

Ialt 503 kcal
Er du mand kan du tilføje et blødkogt æg til din morgenmad

Husk at holde øje med dine drikkevare. Vand, te, kaffe og light/diet sodavand kan indtages uden beregning men f.eks mælk og juice indeholde kalorier og skal medregnes i det samlede kalorieregnskab.

Nyhedsbrev

Få automatisk information omkring 5:2 kuren direkte i din mailbox. Tilmeld dig her: Tilmeld nyhedsbrev

Dorthe nielsen is now a member of Sund Faste
May 23
Hjælp med at lære 5:2 Bot alt omkring 5:2 kuren. Stil den spørgsmål og den vil lære hurtigt....
htt…
Charlotte Hansen is now a member of Sund Faste
Feb 7
Lone Hasemann Rydén is now a member of Sund Faste
Feb 6
Linda Hesse Poulsen is now a member of Sund Faste
Jan 31
Irma.myllerup is now a member of Sund Faste
Jan 27
Karina is now a member of Sund Faste
Jan 19
Monika Faber is now a member of Sund Faste
Jan 18
Per Madsen is now a member of Sund Faste
Jan 14
Michael Thompson is now a member of Sund Faste
Dec 27, 2017
shilong barry updated their profile
Nov 7, 2017
shilong barry is now a member of Sund Faste
Nov 7, 2017
Vibeke helligsøe is now a member of Sund Faste
Oct 29, 2017
Sussi Robinson is now a member of Sund Faste
Sep 4, 2017
John Martin is now a member of Sund Faste
May 17, 2017
Jørn Severinsen posted a discussion
May 6, 2017
Jørn Severinsen is now a member of Sund Faste
May 6, 2017
Lisbeth Vienberg is now a member of Sund Faste
Apr 23, 2017
Susanne updated their profile
Apr 20, 2017
Susanne is now a member of Sund Faste
Apr 20, 2017
More…