5:2 kuren information, opskrifter, bøger og apps

6:1 5:2 og 4:3 – så er der gang i den

Der er en række forskellige måder at dyrke faste på, og derfor er det heller ikke alle som kun kører 5:2 Faste. Der findes forskellige variationer af den kendte kur, og det giver dig forskellige muligheder alt efter dine ønsker og krav til en uge. Hvordan og hvorledes du vælger at faste, og bruge en uge, er altid helt op til dig, her kommer jeg dog med nogle retningslinjer for hvad det giver at gøre det på de forskellige måder.

5:2 Faste

For dig der gerne vil opnå et vægttab på ca. 500 gram eller ½ kg om ugen, er der ingen tvivl om at 5:2 Faste er den rigtige måde at gøre det på. Det giver dig mulighed for at spise normalt 5 dage om ugen, og faste 2 dage om ugen. Det giver mulighed for at leve et ret normalt liv, hvor du blot 2 gange om ugen skal tænke lidt ekstra over hvad du putter i munden. Mange har det godt med denne måde at gøre det på, og finder også ud af, at det er spændende at tælle kalorier på de dage, hvor de ikke faster.

6:1 Faste

Når du har opnået et vægttab og du ønsker at vedligeholde vægten, er der også mulighed for at gøre det. Her er der flere som vælger at faste en dag om ugen, og ellers spise normalt de sidste 6 dage. Om det er den rigtige måde at gøre det på – skal jeg lade være op til den enkelte at bestemme. Kigger du rundt på nettet og finder svar på det, er det ofte hvad folk, der ikke ønsker at tabe sig mere, går over til.

4:3 Faste

Der er ingen tvivl om at du taber dig mere, når du vælger at tage en ekstra fastedag, og derfor kan 4:3 Faste også være en mere effektiv kur end 5:2 Faste. Det er absolut ikke alle, der kan faste 3 dage om ugen, og så spise almindeligt de 4 andre dage. Det er vigtigt at du tænker det hele godt igennem, før du begynder på denne måde at faste på. Rent anbefalelsesmæssigt, er det 5:2 Faste, der er det rigtige at gøre, og så kan det i enkelte uger være det rigtige at arbejde med en ekstra fastedag.

Dit valg – din livsstilsændring

Når du er i gang med en livsstilsændring, er det dit valg hvor hurtigt det skal går, og så er det med at lytte til din krops reaktioner. Find ud af om det er 5:2 Faste eller en af de andre fastemetoder du skal bruge lige nu – start med din livsstilsændring allerede i dag.

Nyhedsbrev

Få automatisk information omkring 5:2 kuren direkte i din mailbox. Tilmeld dig her: Tilmeld nyhedsbrev

lain zwen is now a member of Sund Faste
Nov 5
Dorthe nielsen is now a member of Sund Faste
May 23
Hjælp med at lære 5:2 Bot alt omkring 5:2 kuren. Stil den spørgsmål og den vil lære hurtigt....
htt…
Charlotte Hansen is now a member of Sund Faste
Feb 7
Lone Hasemann Rydén is now a member of Sund Faste
Feb 6
Linda Hesse Poulsen is now a member of Sund Faste
Jan 31
Irma.myllerup is now a member of Sund Faste
Jan 27
Karina is now a member of Sund Faste
Jan 19
Monika Faber is now a member of Sund Faste
Jan 18
Per Madsen is now a member of Sund Faste
Jan 14
Michael Thompson is now a member of Sund Faste
Dec 27, 2017
shilong barry updated their profile
Nov 7, 2017
shilong barry is now a member of Sund Faste
Nov 7, 2017
Vibeke helligsøe is now a member of Sund Faste
Oct 29, 2017
Sussi Robinson is now a member of Sund Faste
Sep 4, 2017
John Martin is now a member of Sund Faste
May 17, 2017
Jørn Severinsen posted a discussion
May 6, 2017
Jørn Severinsen is now a member of Sund Faste
May 6, 2017
Lisbeth Vienberg is now a member of Sund Faste
Apr 23, 2017
Susanne updated their profile
Apr 20, 2017
More…