5:2 kuren information, opskrifter, bøger og apps

Bøger (7)

Høj puls

Michael Mosley er den kendte forfatter bag bestselleren 5:2 Kuren, og står også bag ”Høj Puls”, som handler om måden, du kan motionere og træne på. Michael Mosley arbejder med træningsmetoden ‘HIIT’, som direkte oversat betyder ‘Høj Intensitets Interval Træning.

“Høj Puls” er for dig, som ikke synes, det er særligt tiltalende at træne i flere timer om dagen, og i stedet hellere vil have det optimale ud af en kort og intens træning. I “Høj Puls” får du praktiske råd og øvelser, som passer ind i en travl hverdag, da de kan udføres både hvor som helst, men også når som helst.

Bliv mere fit, stærkere og mere tonet med kun få minutters træning om ugen!Forfatteren til bestselleren 5:2 KUREN, den engelske læge og videnskabsjournalist Michael Mosley, kortlægger i denne bog de fascinerende forskningsresultater bag en radikal ny måde at tænke motion og træning på - en metode, der er utroligt effektiv og ekstremt tidsbesparende.

Idrætsforskning udført af ledende videnskabsfolk har vist, at ultrakorte kraftudfoldelser med superhøj intensitet giver en kæmpemæssig træningseffekt - uanset om man er topatlet eller sofakartoffel.

Forskerne peger på, at 3 x 20 sekunders eksplosiv indsats, fx på motionscykel eller med trappeløb til 4. sal, blot tre gange ugentligt har en forbløffende virkning. Sammenlagt 3 minutter om ugen er altså nok til at skabe resultater.I denne bog har den før komplet utrænede Michael Mosley teamet op med den superfitte sundhedsjournalist Peta Bee for at aflive alle træningsmyterne og vise, hvordan træning med høj intensitet virker -samt ikke mindst hvordan du selv får allermest ud af denne træningsform,uanset alder eller kondition.

De kommer med praktiske, vidensbaserede råd og giver dig samtidig nogle helt nye øvelser, der er specialdesignet til alle os, der bare generelt mangler tid i vores liv. Det er øvelser, der kan udføres hvor som helst og når som helst, og som passer ind i selv den travleste hverdag. Dette er en bog for alle, der ligesom Michael, ikke er specielt vilde med at træne, men som ønsker at tabe sig og gerne vil have det optimale ud af anstrengelserne.

Det er også en bog for alle, der simpelthen bare er nysgerrige omkring, hvordan kroppen virker.

Lægen Michael Mosley, 55 år, har været fast tilknyttet BBC i mange år som videnskabsjournalist og er flere gange prisbelønnet for sit arbejde.Michael Mosley er forfatter til den store internationale bestseller The Fast Diet, på dansk 5:2 KUREN, der har solgt i over 20.000 eksemplarer herhjemme og også i resten af verden har været en enorm succes og skabt en hel bevægelse omkring 5:2-måden at spise på med let faste, der i dag både bruges af professionelle og private.

Køb bogen her: Høj puls
Køb ebogen her: Høj puls

Read more…

Bikiniklar med 5:2

Vil du gerne være bikiniklar, så er “Bikiniklar med 5:2″ måske relevant for dig!

En af nutidens helt store trends, når det kommer til kur og ernæring, er 5:2 kuren, og der findes et væld af bøger herom.

“Bikiniklar med 5:2″ er en af de bøger, som guider dig til et sundt og slankt liv. Den indeholder både en komplet kostplan over 28 dage, samt en masse gode, lækre og sunde opskrifter, som kan hjælpe dig med din kostregulering.

5:2 kuren går ud på at spise som man plejer i 5 ud af ugens 7 dage, og faste i 2 med et indtag på blot 500 kalorier.

Denne bog kan gøre kuren så meget lettere og gøre dig bikiniklar på ingen tid.

Komplet 28-dages kostplan 80 sunde og lækre slankeopskrifter 40 opskrifter på 200 kalorier. Spis sund, nærende og slankende mad fem dage om ugen, og fast let to dage, så dit vægttab får det sidste og afgørende boost inden sommer.

Dét er formlen i BIKINIKLAR MED 5:2, hvor du får masser af traditionelle slankeopskrifter plus en række simple opskrifter på 200 kalorier til dagene med let faste.

Du får også en komplet 4-ugers kostplan, som fortæller dig, hvad du skal spise morgen, middag og aften i samtlige 28 dage for at blive bikiniklar på rekordtid.

Køb bogen her: Bikiniklar med 5:2
Køb ebogen her: Bikiniklar med 5:2

Read more…

1-dagskuren

Opdag hvor let faste kan føre til vægttab og et sundere og længere liv.Lev længere, bliv sundere og slankere, imens du spiser alt det, du har lyst til det meste af tiden.

Tricket i denne livsstil er, at du skal faste helt eller delvist en til to dage om ugen, men ellers kan spise og drikke hvad du vil.Faste er først og fremmest et ikke-dogmatisk, men radikalt opgør med den måde, vi spiser på, og de idéer, vi har om måltider og kost – som for mange fører til en meningsfuld levevis med lavere blodsukker og kolesteroltal.

Ny forskning viser, at kroppen på mange måder har godt af at holde pauser, hvor man ikke spiser. Vi skal altså ikke spise hver anden time og altid huske morgenmaden – men faste i korte perioder og give systemet ro for at få et godt helbred og en slank krop.

Bogen giver en indføring i principperne bag faste som livsstil og kur, en grundig gennemgang af videnskaben bag, en forklaring på, hvordan kroppen reagerer på ikke at spise, og en lang række gode råd til at gennemføre en faste.

Lær, hvor let det er at faste og forstå videnskaben bag populære kure som 5:2-diæten og The 8-hour Diet

Køb ebogen her: 1-dagskuren

Read more…

Ulrika Davidssons Kogebog om 5:2

5:2 kuren er på ganske kort tid blevet utrolig populær.

Denne bog indeholder alt, hvad du behøver for at få succes med kuren: Fakta, tips, råd, motivation og 100 kalorieberegnede og nemt tilberedte opskrifter til fastedagene. Ulrika er en af Sveriges mest produktive kogebogsforfattere. Hun har inspireret og hjulpet tusinder til en sundere livsstil.

Køb bogen her: Ulrika Davidssons Kogebog om 5:2

Read more…

Sund og slank med 5:2

En af de mest omtalte kure i vor tid er 5:2 kuren, som rigtigt mange danskere benytter og har stor glæde af.

En af de forfattere, der har omtalt denne kur er ernæringsterapeuten Louise Bruun, der i selskab af konsulenten Birdie Bjerregaard, har skrevet “Sund og slank med 5:2″.

5:2 kuren går ud på, at man spiser fuldstændigt som man plejer 5 dage om ugen, og i det sidste 2 faster man med et indtag på blot 500 kalorier.

I “Sund og slank med 5:2″ er der masser af gode råd fra forskellige danskere, som allerede har opnået succes med 5:2, samt hele 65 indbydende opskrifter. Udover disse ting kommer også videnskabelig forklaring på bordet: Hvad gør faste ved kroppen, og hvad er smart hvad angår søvn og motion?

Køb bogen her: Sund og slank med 5:2
Køb Ebogen her : Sund og slank med 5:2

Read more…

Den letteste vej til 5:2 kuren

Fem dage med ganske almindelig mad og to dage med næsten ingenting. Så enkle er principperne for den nye populære 5:2 slankekur. Måske er det derfor, at så mange mennesker er hoppet med på vognen, ikke mindst mændene, der sætter pris på det klare budskab: Max 600 kalorier dagligt, vælg selv hvilke to af ugens syv dage du faster. For kvindernes vedkommende hedder det 500 kalorier.

'Den letteste vej til 5:2 kuren' indeholder 200 opskrifter på ca. 200 kalorier. Opskrifterne gør det enkelt at klare sig igennem kurens to ugentlige fastedage og sikrer at kuren bliver en succes. Bogen indeholder små lette måltider, der smager dejligt i sig selv og kan holde sulten for døren. Her er opskrifter på morgenmad, frokost og aftensmad, samt snack-light og energiboosters. kalorier. Desuden giver bogens forfatter, Gitte Heidi Rasmussen - der er ernærings- og husholdningsøkonom og ugebladet SØNDAGs ekspert i sund og slankende mad - en række tips til, hvordan du kommer hele vejen i mål.

200 opskrifter på 200 kalorier

Download den her: Den letteste vej til 5:2 kuren

Read more…

Let læselig engelsk bog om 5 2 kuren

Den engelske bog "The 5:2 cookbook 100 recipes for fasting" af Angela Dowden er en letlæselig og overskuelig bog, der kommer godt rundt om hele ideen med 5:2 kuren.

De første 50 sider i bogen indeholder generelle informationer bl.a om hvordan periodisk faste virker, sundhedsfordelene, hvordan der kan spises på fastedage og normale dag samt hvordan du kommer godt i gang.

Der er rigtig mange gode råd og tips til hvordan du bedst planlægger dine fastedage og får en hverdag med 5 2 kuren til at fungere.

Herefter følger opskrifter på menuer på henholdsvis 100, 200 og 300 kalorier, der er beskrevet med forskellige måle-enheder og således lette at oversætte til danske forhold. Bagerst i bogen findes en overskuelig kalorietabel.

Køb bogen her: The 5:2 cookbook 100 recipes for fasting

Read more…
RSS
Email me when there are new items in this category –

Nyhedsbrev

Få automatisk information omkring 5:2 kuren direkte i din mailbox. Tilmeld dig her: Tilmeld nyhedsbrev

John Martin is now a member of Sund Faste
May 17
Jørn Severinsen posted a discussion
May 6
Jørn Severinsen is now a member of Sund Faste
May 6
Lisbeth Vienberg is now a member of Sund Faste
Apr 23
Susanne updated their profile
Apr 20
Susanne is now a member of Sund Faste
Apr 20
Lotte is now a member of Sund Faste
Mar 21
Susanne Nielsen is now a member of Sund Faste
Jan 24
Erik Olsen is now a member of Sund Faste
Jan 18
Liselotte Gadving is now a member of Sund Faste
Jan 16
Trine Kepler Bentzen and Vibeke Jensen joined Sund Faste
Jan 15
Poul John Knøsgaard is now a member of Sund Faste
Sep 13, 2016
Birgit Pagh is now a member of Sund Faste
Aug 2, 2016
Martin Stendahl Dyrhøj posted a blog post
Jul 21, 2016
Martin Stendahl Dyrhøj is now a member of Sund Faste
Jul 14, 2016
Louise Nalepa is now a member of Sund Faste
Jul 6, 2016
Bente is now a member of Sund Faste
Jun 28, 2016
Hanne is now a member of Sund Faste
Feb 28, 2016
Lucie hostrup is now a member of Sund Faste
Feb 3, 2016
Berit Møller is now a member of Sund Faste
Jan 15, 2016
More…