5:2 kuren information, opskrifter, bøger og apps

Døgnrytme og 5:2 Faste

Når du gerne vil i gang med at tabe dig, og du har valgt 5:2 Faste, er det vigtigt at du lærer din døgnrytme godt at kende. Du har måske ikke tænkt så meget over det inden, men prøv at holde øje med hvornår du spiser, og hvor meget du spiser på de forskellige tidspunkter i løbet af dagen.

Det kan være med til at give dig en god viden om hvornår du skal indtage mad, der mætter godt uden at give dig alt for mange kalorier på de dage du skal faste. Det kan også være med til at gøre dine fastedage lettere, så det er faktisk hjælp til selvhjælp, at du forbereder dig lidt. Når du gør det, er der også meget større chance for, at 5:2 Faste bliver en stor succes for dig. 

Er du nattevagt, arbejder tidligt om morgenen eller noget helt tredje, er det også vigtigt at du er opmærksom på dette. Det kan nemlig også have indflydelse på hvordan du kommer godt igennem dine fastedage på 5:2 Fastekuren.

Erfaringer med forskellige arbejdstidspunkter

Der kan være stor forskel på, hvornår du som menneske fungerer bedst, og derfor findes der i dag også såkaldte A, B og C ”mennesker”. Det har noget at gøre med hvornår på døgnet du fungerer bedst, og er du bedst om morgenen er du et A-menneske. Det er ikke helt ved siden af at sige, at det danske samfund er indrettet mest efter A-mennesker.

Har du selv arbejde på andre tidspunkter, end de almindelige, og går de godt i spænd med din 5:2 Faste, vil det være meget interessant at høre om de erfaringer du har gjort dig. Ved selv at have et mere eller mindre almindeligt arbejde, er det let at få passet fastedage ind her, og planlægge ugen fornuftigt efter det. 

Kom i gang med at tabe dig – 5:2 Faste gør det lettere

Der bør være mulighed for at tilpasse 5:2 Faste til alle, uanset hvornår de arbejder, hvad de laver og efter hvad de ønsker. Der er gode erfaringer her,  hvor der er godt gang i 5:2 Faste, så vil du gerne selv i gang, er det absolut kun at anbefale.

Find ud af hvor let det er, hvor hurtigt du kan komme i gang, og husk så at planlægge dine fastedage, så de bliver en succes. Der er mange andre som har gjort det før dig, så du kan helt sikkert også.

Nyhedsbrev

Få automatisk information omkring 5:2 kuren direkte i din mailbox. Tilmeld dig her: Tilmeld nyhedsbrev

Sussi Robinson is now a member of Sund Faste
Sep 4
John Martin is now a member of Sund Faste
May 17
Jørn Severinsen posted a discussion
May 6
Jørn Severinsen is now a member of Sund Faste
May 6
Lisbeth Vienberg is now a member of Sund Faste
Apr 23
Susanne updated their profile
Apr 20
Susanne is now a member of Sund Faste
Apr 20
Lotte is now a member of Sund Faste
Mar 21
Susanne Nielsen is now a member of Sund Faste
Jan 24
Erik Olsen is now a member of Sund Faste
Jan 18
Liselotte Gadving is now a member of Sund Faste
Jan 16
Trine Kepler Bentzen and Vibeke Jensen joined Sund Faste
Jan 15
Poul John Knøsgaard is now a member of Sund Faste
Sep 13, 2016
Birgit Pagh is now a member of Sund Faste
Aug 2, 2016
Martin Stendahl Dyrhøj posted a blog post
Jul 21, 2016
Martin Stendahl Dyrhøj is now a member of Sund Faste
Jul 14, 2016
Louise Nalepa is now a member of Sund Faste
Jul 6, 2016
Bente is now a member of Sund Faste
Jun 28, 2016
Hanne is now a member of Sund Faste
Feb 28, 2016
Lucie hostrup is now a member of Sund Faste
Feb 3, 2016
More…