5:2 kuren information, opskrifter, bøger og apps

Fokuspunkter og 5:2 Faste

Når du er i gang med 5:2 Faste, er der nogle holdepunkter som kan blive ved med at bevare dit fokus, og gøre at du fortsat vil tabe dig efter de første kilo er røget af. Det handler om at have nogle enkelte fokuspunkter, som gør det let for dig at bevare overblikket, og hele tiden kunne se resultater.

Det skal ikke være meget mere end 3-5 punkter der er behov for, og jeg vil i denne artikel have fokus på 3 punkter,  der har haft god virkning her i familien. Vi er som bekendt 2 i husstanden, der er godt i gang med 5:2 Faste, og jeg har sammen med kæresten kommet frem til hvilke punkter, der har fungeret godt for os.

De 3 fokuspunkter

Når du er i gang med en livsstilsændring, kan der nogle gange ske det, at fokus bliver tabt undervejs, og det er der ingen grund til, for med 5:2 Faste, er det en livsstilsændring du vil blive glad for resten af livet, du er i gang med.

Du finder lige her 3 fokuspunkter, der har været med til at holde gejsten oppe her, og fortsat gør det. Jeg har aldrig haft det let med slankekure og lignende, men med 5:2 Faste er det bare noget helt andet – og derfor er jeg også sikker på, at der vil være noget at hente i det for dig.

  • Vægten er selvfølgelig et af fokuspunkterne, og når du kigger på det gennemsnitlige vægttab, er det ca. 500 gram om ugen, for dem der er i gang med 5:2 Faste. Det er op til dig selv om det skal være mere eller mindre – for træner du mere ved siden af, og holder du godt øje med kalorierne de andre dage, hvor du ikke skal faste, vil du helt sikkert komme til at tabe dig mere. Sæt dig nogle delmål med vægten, og gå efter hvad du føler er realistisk.
  • Livvidden er et andet godt fokuspunkt, for jo mere du kommer i gang med 5:2 Faste, jo mere synligt vil det blive, at du nu har tabt dig. Når du taber dig, har maven det også med at skrumpe ind igen, og det kan måles på livvidden. Skriv det op for hver gang du måler dig, og livvidden vil jeg anbefale at måle 1 gang om måneden.
  • Belønning for opnåede mål er også en ting, der kan få mange til at holde fokus, og med konkurrencegenet godt fremme, er det bestemt noget jeg har brugt. Det gør en stor forskel at vide, at der står et eller andet du har brug for, eller kan forkæle dig selv med, når du når det er og det mål – sæt igen nogle realistiske mål, og oplev hvor stor glæden er ved at nå dem.

Med de 3 fokuspunkter, er der nu endnu større chance for, at du får succes med 5:2 Faste – så kom i gang allerede i dag.

Nyhedsbrev

Få automatisk information omkring 5:2 kuren direkte i din mailbox. Tilmeld dig her: Tilmeld nyhedsbrev

Hjælp med at lære 5:2 Bot alt omkring 5:2 kuren. Stil den spørgsmål og den vil lære hurtigt....
htt…
Charlotte Hansen is now a member of Sund Faste
Feb 7
Lone Hasemann Rydén is now a member of Sund Faste
Feb 6
Linda Hesse Poulsen is now a member of Sund Faste
Jan 31
Irma.myllerup is now a member of Sund Faste
Jan 27
Karina is now a member of Sund Faste
Jan 19
Monika Faber is now a member of Sund Faste
Jan 18
Per Madsen is now a member of Sund Faste
Jan 14
Michael Thompson is now a member of Sund Faste
Dec 27, 2017
shilong barry updated their profile
Nov 7, 2017
shilong barry is now a member of Sund Faste
Nov 7, 2017
Vibeke helligsøe is now a member of Sund Faste
Oct 29, 2017
Sussi Robinson is now a member of Sund Faste
Sep 4, 2017
John Martin is now a member of Sund Faste
May 17, 2017
Jørn Severinsen posted a discussion
May 6, 2017
Jørn Severinsen is now a member of Sund Faste
May 6, 2017
Lisbeth Vienberg is now a member of Sund Faste
Apr 23, 2017
Susanne updated their profile
Apr 20, 2017
Susanne is now a member of Sund Faste
Apr 20, 2017
Lotte is now a member of Sund Faste
Mar 21, 2017
More…