5:2 kuren information, opskrifter, bøger og apps

Motion og 5:2 Faste

Når du går i gang med 5:2 Faste, er det stadigvæk muligt at dyrke en masse motion, og det er noget du skal være opmærksom på. Spiser du almindeligt i de 5 dage, og dyrker lidt ekstra motion ved siden af, vil du sammen med 5:2 Faste få sat hurtigere gang i vægttabet, da dit kalorieindtag ikke vil være større end det kalorie ”tab” du har, når du får motioneret.

I dag findes der mange typer af motion, så du har alle de valgmuligheder du overhovedet kan ønske dig. Det kan være længere gåture i et godt tempo, det kan være ture i motionscentret, og det kan være svømmehallen eller flere andre ting, du også laver. Motionerer du i de 5 dage, hvor du ikke faster, er der helt sikkert potentiale for et større vægttab over en kortere periode.

De dage hvor du faster, skal du passe på med at motionere alt for meget, for kroppen har ikke lige så meget at arbejde med, og derfor vil der opstå ubehag, når du giver den for meget gas. Det kan sagtens lade sig gøre med gåture, hvor du ikke anstrenger dig alt for meget, og andre lignende motionsformer – det er blot vigtigt at passe på sig selv.

Opstart af træning – sammen med 5:2 Faste

Når du gerne vil i gang med at træne, og samtidig starter op på 5:2 Faste, er det vigtigt at du planlægger det hele lidt mere struktureret. Grunden til dette skal du finde i de muligheder du har for at skabe resultater hvad angår vægttab, velvære og vilje. Når du spørger i mange motionscentre, er det ofte 3 dage om ugen de siger at du skal starte op med at træne.

Her er det først og fremmest konditionsgivende træning de ønsker at du skal starte ud med, og det vil også være med til at give et vægttab. Når du i en god måneds tid har konditionstrænet, vil der være mulighed for også at gå i gang med mere styrketræning, hvor du så småt går i gang med at forme kroppen.

Det eneste du skal huske, er at holde fri fra den hårde træning på fastedage, for ellers kan du komme til at opleve ubehag, og decideret få det fysisk dårligt når du træner. Det er der ingen som er interesseret i. 

Planlæg træningen, så den ikke foregår på fastedage, og glæd dig så over hvor gode resultater du vil komme til at få. Husk at 5:2 Faste, er kun faste i 2 dage, og 5 dage med fuld fart på.

Nyhedsbrev

Få automatisk information omkring 5:2 kuren direkte i din mailbox. Tilmeld dig her: Tilmeld nyhedsbrev

Dorthe nielsen is now a member of Sund Faste
May 23
Hjælp med at lære 5:2 Bot alt omkring 5:2 kuren. Stil den spørgsmål og den vil lære hurtigt....
htt…
Charlotte Hansen is now a member of Sund Faste
Feb 7
Lone Hasemann Rydén is now a member of Sund Faste
Feb 6
Linda Hesse Poulsen is now a member of Sund Faste
Jan 31
Irma.myllerup is now a member of Sund Faste
Jan 27
Karina is now a member of Sund Faste
Jan 19
Monika Faber is now a member of Sund Faste
Jan 18
Per Madsen is now a member of Sund Faste
Jan 14
Michael Thompson is now a member of Sund Faste
Dec 27, 2017
shilong barry updated their profile
Nov 7, 2017
shilong barry is now a member of Sund Faste
Nov 7, 2017
Vibeke helligsøe is now a member of Sund Faste
Oct 29, 2017
Sussi Robinson is now a member of Sund Faste
Sep 4, 2017
John Martin is now a member of Sund Faste
May 17, 2017
Jørn Severinsen posted a discussion
May 6, 2017
Jørn Severinsen is now a member of Sund Faste
May 6, 2017
Lisbeth Vienberg is now a member of Sund Faste
Apr 23, 2017
Susanne updated their profile
Apr 20, 2017
Susanne is now a member of Sund Faste
Apr 20, 2017
More…