5:2 kuren information, opskrifter, bøger og apps

Motivation - en vigtig faktor for os alle

Nu har vi alle været i gang i snart en måned med det nye år, og januar er så småt ved at nærme sig sin ende. Det betyder også at mange enten har droppet nytårsløfterne, kæmper meget med motivationen og de gode hensigter er knap så gode mere. Hvordan bevarer du motivationen, hvordan fortsætter du den rigtige kurs, og hvad kan du selv gøre, som gør det meget lettere for dig selv.

Jeg vil her prøve at komme med nogle tanker som jeg har gjort mig, og jeg føler virker – det er måske noget du kan bruge i forhold til 5:2 Faste – som jo er det vi alle er i godt i gang med herinde.

De mange muligheder og valg

Der er i dag mange flere muligheder for at komme væk fra ens fokuspunkter, og de mange valg kan gøre det svært at bevare motivationen for det du gerne ville i gang med og ændre på, da du tænkte på det til nytår. En meget let måde at bevare fokus på, er simpelthen at skrive tingene ned på en seddel, og sæt den op et sted du ser den hver eneste morgen og aften.

Jeg kender talrige eksempler på folk som har sat sedlen op på badeværelset, ved sengebordet, spejlet i gangen eller på køleskabet. Det handler meget kortfattet om, at du skal skrive 3-5 ord ned på sedlen, som du ønsker at bevare fokus på.

Du bliver på den måde hele tiden gjort opmærksom på hvad du skal have fokus på, og det er bevist flere gange, at repetition er en vigtig ting for at ændre på sine faste vaner.

En anden god ting i forhold til 5:2 Faste, er at inddrage gode venner og familie i det, så de også oplever hvor spændende det er. Det kan være med til at ændre hele familiens syn på kost, og gøre det let for jer at finde fælles mad, der kan spises. Opbakning i forhold til 5:2 Faste fra familien og gode venner kan være guld værd – specielt når du føler det er hårdt.

Flere tanker om motivationen

Der er garanteret mange flere gode råd, om hvad du kan gøre for at bevare motivationen. Dette her er blot 2 af de mange punkter som gør det muligt at fortsætte med 5:2 Faste, når det kan blive lidt hårdt, eller andre ting du gerne vil have fokus på.

Har du selv et par gode ideer eller andet, som jeg kan blive inspireret af, er du mere end velkommen til at smide det op her også.

Nyhedsbrev

Få automatisk information omkring 5:2 kuren direkte i din mailbox. Tilmeld dig her: Tilmeld nyhedsbrev

Sussi Robinson is now a member of Sund Faste
Sep 4
John Martin is now a member of Sund Faste
May 17
Jørn Severinsen posted a discussion
May 6
Jørn Severinsen is now a member of Sund Faste
May 6
Lisbeth Vienberg is now a member of Sund Faste
Apr 23
Susanne updated their profile
Apr 20
Susanne is now a member of Sund Faste
Apr 20
Lotte is now a member of Sund Faste
Mar 21
Susanne Nielsen is now a member of Sund Faste
Jan 24
Erik Olsen is now a member of Sund Faste
Jan 18
Liselotte Gadving is now a member of Sund Faste
Jan 16
Trine Kepler Bentzen and Vibeke Jensen joined Sund Faste
Jan 15
Poul John Knøsgaard is now a member of Sund Faste
Sep 13, 2016
Birgit Pagh is now a member of Sund Faste
Aug 2, 2016
Martin Stendahl Dyrhøj posted a blog post
Jul 21, 2016
Martin Stendahl Dyrhøj is now a member of Sund Faste
Jul 14, 2016
Louise Nalepa is now a member of Sund Faste
Jul 6, 2016
Bente is now a member of Sund Faste
Jun 28, 2016
Hanne is now a member of Sund Faste
Feb 28, 2016
Lucie hostrup is now a member of Sund Faste
Feb 3, 2016
More…