5:2 kuren information, opskrifter, bøger og apps

Sultfornemmelsen - hvad kan du gøre

Når du starter med noget nyt, som du skal vænne kroppen til, vil der altid være modstand fra kroppens side. Det kan opleves på mange forskellige måder, og har det med mad at gøre, vil det som regel være en sultfornemmelse du har. Med 5:2 Faste, vil der være mulighed for at opleve sultfornemmelse, specielt de første gange du skal have fastedage, og det er der heldigvis noget at gøre imod.

Hvad kan du gøre ved sultfornemmelsen

Når du bliver sulten i løbet af en fastedag, er forskellige muligheder for at holde sulten fra døren. Det er jo ikke fordi kroppen ikke kan undvære maden, det er bare fordi du er vant til at indtage meget mere mad. Det vil specielt være i starten af 5:2 Faste du vil have den fornemmelse – så her kommer 3 muligheder for at gøre sultfornemmelsen mindre.

  • Vand – Der er ikke noget bedre end vand til at fjerne sultfornemmelsen, og så er det nærmest muligt at drikke lige så meget vand som du ønsker. Det kan fjerne den værste knurren i maven, og gøre det meget lettere at komme igennem de første gange du faster.
  • Skyr – Produktet der ligner en blanding mellem yoghurt og cremé fraiche, er også godt til at fjerne sultfornemmelsen. Der kan være forskel på hvor mange kalorier, der er i Skyr, dog går du ikke galt i byen, når du vælger at regne med 52 kalorier i 100 gram skyr. Når du har brug for nogle mindre mellemmåltider i løbet af en dag, så vil Skyr gøre meget godt for dig.
  • Radise eller Agurk – Når du kigger på kalorieindholdet i en radise og en agurk, vil du også her se, at kalorietallet er meget lavt. En radise giver dig 11 kalorier pr. 100 gram, og en agurk giver dig 14 kalorier pr. 100 gram. Vil du gerne have en eller anden form for snacks i løbet af dagen, vil det være muligt sammen med Skyr at indtage lidt radiser eller agurk, og så stadigvæk have plads til en lækker ret til aftensmad.

Dette er blot 3 tips til at hjælpe med sultfornemmelsen de første gange du skal faste. Det har hjulpet mig, og der findes garanteret mange andre tips – som også virker godt.

Har du forslag – vil jeg hellere end gerne høre dine tips, for sammen bliver vi helt sikkert stærkere og når vi er så mange, der er i gang med 5:2 Faste – er det jo fordi det virker.

Nyhedsbrev

Få automatisk information omkring 5:2 kuren direkte i din mailbox. Tilmeld dig her: Tilmeld nyhedsbrev

lain zwen is now a member of Sund Faste
Nov 5
Dorthe nielsen is now a member of Sund Faste
May 23
Hjælp med at lære 5:2 Bot alt omkring 5:2 kuren. Stil den spørgsmål og den vil lære hurtigt....
htt…
Charlotte Hansen is now a member of Sund Faste
Feb 7
Lone Hasemann Rydén is now a member of Sund Faste
Feb 6
Linda Hesse Poulsen is now a member of Sund Faste
Jan 31
Irma.myllerup is now a member of Sund Faste
Jan 27
Karina is now a member of Sund Faste
Jan 19
Monika Faber is now a member of Sund Faste
Jan 18
Per Madsen is now a member of Sund Faste
Jan 14
Michael Thompson is now a member of Sund Faste
Dec 27, 2017
shilong barry updated their profile
Nov 7, 2017
shilong barry is now a member of Sund Faste
Nov 7, 2017
Vibeke helligsøe is now a member of Sund Faste
Oct 29, 2017
Sussi Robinson is now a member of Sund Faste
Sep 4, 2017
John Martin is now a member of Sund Faste
May 17, 2017
Jørn Severinsen posted a discussion
May 6, 2017
Jørn Severinsen is now a member of Sund Faste
May 6, 2017
Lisbeth Vienberg is now a member of Sund Faste
Apr 23, 2017
Susanne updated their profile
Apr 20, 2017
More…