5:2 kuren information, opskrifter, bøger og apps

Træk stikket og nyd en fastedag

I en verden hvor alt skal gå hurtigere og hurtigere, er det faktisk sundt nogle gange at koble helt ud af systemet og tage en dag, der ikke er lige som alle de andre. Hvordan det kan passe ind i 5:2 Faste, er hvad du vil finde ud af ved at læse med her. Der kommer et par gode tips, et par tricks og andet jeg selv har oplevet, når jeg har gjort det.

Tænk dig at trække stikket fra morgenstunden, hvor du har mulighed for at sove længe – det er ikke tit det sker, men når det gør, så husk at nyd det ekstra meget. Det giver så også en sen morgenmad, og det er lige netop her en af fordelene er, for du kan sagtens lave en fastedag i 5:2 Faste, når du trækker stikket du.

Den sene morgenmad og kombinerede frokost kan sagtens være på ca. 200 kalorier, og måske mere alt efter hvem du er, og så har du som mand stadigvæk 400 kalorier tilbage til resten af dagen, og som kvinde ca. 300 kalorier tilbage. Vælger du at kaste dig i lag med en fordybelsesopgave, vil der være masser af plads til gulerødder, radiser eller andre kaloriefattige grøntsager.

Du kan også vælge at kaste et par film på, læse en bog eller gøre andre lignende ting, det kommer alt sammen an på hvad der passer dig bedst, også i forhold til at du vælger at trække stikket ud, og nyde den verden du er født i.

Tro på det – så sker det

Det handler meget om at tro på tingene, og tror du på en dag, hvor du kan trække stikket helt ud, så kommer det også til at ske. Det er uden tvivl en helt fantastisk fornemmelse, og det giver dig fint mulighed for at lave en fastedag i 5:2 Faste. Jeg har prøvet det et par gange, og selv om der ofte er meget travlt i forhold til mine tidligere beskrivelser herinde, så er det netop ekstra sundt for mig at gøre det – synes jeg selv.

Jeg er nu kommet et godt stykke ind i hvad man kan kalde en god rytme i forbindelse med 5:2 Faste, og det giver mig mulighed for at have overskud til at skrive dette på en fastedag. Jeg er ved at blive glad for mine fastedage, for jeg tvinger mig selv til at være endnu mere konsekvent end jeg normalt er – og det er god læring.

Når jeg kan nyde det – er der helt sikkert også andre, der har gode fastedage. Correct me if i’m wrong.

Nyhedsbrev

Få automatisk information omkring 5:2 kuren direkte i din mailbox. Tilmeld dig her: Tilmeld nyhedsbrev

shilong barry updated their profile
Nov 7
shilong barry is now a member of Sund Faste
Nov 7
Vibeke helligsøe is now a member of Sund Faste
Oct 29
Sussi Robinson is now a member of Sund Faste
Sep 4
John Martin is now a member of Sund Faste
May 17
Jørn Severinsen posted a discussion
May 6
Jørn Severinsen is now a member of Sund Faste
May 6
Lisbeth Vienberg is now a member of Sund Faste
Apr 23
Susanne updated their profile
Apr 20
Susanne is now a member of Sund Faste
Apr 20
Lotte is now a member of Sund Faste
Mar 21
Susanne Nielsen is now a member of Sund Faste
Jan 24
Erik Olsen is now a member of Sund Faste
Jan 18
Liselotte Gadving is now a member of Sund Faste
Jan 16
Trine Kepler Bentzen and Vibeke Jensen joined Sund Faste
Jan 15
Poul John Knøsgaard is now a member of Sund Faste
Sep 13, 2016
Birgit Pagh is now a member of Sund Faste
Aug 2, 2016
Martin Stendahl Dyrhøj posted a blog post
Jul 21, 2016
Martin Stendahl Dyrhøj is now a member of Sund Faste
Jul 14, 2016
Louise Nalepa is now a member of Sund Faste
Jul 6, 2016
More…