5:2 kuren information, opskrifter, bøger og apps

Træning på fastedage

Når du går i gang med 5:2 Faste, er det vigtigt at planlægge dagene rigtigt, for det er ikke altid en lige god idé at træne hårdt fysisk de dage, hvor du vælger at faste. Når du træner hårdt fysisk forbrænder du også flere kalorier, og har du ikke indtaget så meget, vil der være mulighed for at komme underskud af energi.

Det kan betyde mange ting for kroppen, så har du mulighed for lidt adspredelse i løbet af dagen, med en god gåtur, støvsugning, rengøring eller lignende, vil det være godt at lave i stedet for hård fysisk træning. Husker du det, kommer du godt igennem de fleste fastedage, og det er jo kun 2 om ugen du skal faste, når det handler om 5:2 Faste.

Træning alligevel – pas godt på dig selv

Ønsker du alligevel at træne fysisk på en af dine fastedage, er det vigtigt at du er meget opmærksom på kroppens signaler. Det kan vise sig som ubehag, svimmelhed og lignende, når du giver den fuld speed i træningscentret, og du ikke har indtaget så mange kalorier i løbet af dagen.

Er du opmærksom på det, har du mulighed for at stoppe i god tid, og derfor vil du heller ikke komme ud hvor du besvimer eller lignende. Det vil dog stadigvæk være at foretrække, at du tager dig en god gåtur, hygger dig med huslige pligter og lignende arbejde i den stil, hvor du ikke på samme måde belaster kroppen fysisk.

Drik rigeligt med vand

Når du så bevæger dig ned i et fitness center, er det vigtigt at du drikker rigeligt med væske, så kroppen føler at den får noget indenbords. Det er med til at holde dig kørende, uden det dog vil være perfekt. Har du mulighed for at holde træningen til dage hvor du spiser almindeligt, vil det helt sikkert være meget bedre.

Det handler ofte om at prioritere sin dagligdag, og her må skal du gøre op med dig selv, hvad der er vigtigt for dig. Har du behov for at komme ned i et fitness center hver eneste dag, eller kan du godt undvære det 2 dage om ugen, hvor du i stedet for koncentrerer dig om at få frisk luft og lave huslige ting. De fleste vil helt sikkert have mulighed for at bruge 2 dage om ugen på frisk luft og oprydning samt rengøring i hjemmet. 

Find ud af hvordan du prioriterer din dage – og husk at dine fastedage i 5:2 Faste er med til at give dig vægttabet.

Nyhedsbrev

Få automatisk information omkring 5:2 kuren direkte i din mailbox. Tilmeld dig her: Tilmeld nyhedsbrev

shilong barry updated their profile
Nov 7
shilong barry is now a member of Sund Faste
Nov 7
Vibeke helligsøe is now a member of Sund Faste
Oct 29
Sussi Robinson is now a member of Sund Faste
Sep 4
John Martin is now a member of Sund Faste
May 17
Jørn Severinsen posted a discussion
May 6
Jørn Severinsen is now a member of Sund Faste
May 6
Lisbeth Vienberg is now a member of Sund Faste
Apr 23
Susanne updated their profile
Apr 20
Susanne is now a member of Sund Faste
Apr 20
Lotte is now a member of Sund Faste
Mar 21
Susanne Nielsen is now a member of Sund Faste
Jan 24
Erik Olsen is now a member of Sund Faste
Jan 18
Liselotte Gadving is now a member of Sund Faste
Jan 16
Trine Kepler Bentzen and Vibeke Jensen joined Sund Faste
Jan 15
Poul John Knøsgaard is now a member of Sund Faste
Sep 13, 2016
Birgit Pagh is now a member of Sund Faste
Aug 2, 2016
Martin Stendahl Dyrhøj posted a blog post
Jul 21, 2016
Martin Stendahl Dyrhøj is now a member of Sund Faste
Jul 14, 2016
Louise Nalepa is now a member of Sund Faste
Jul 6, 2016
More…