Michael Iversen's Posts (41)

5:2 de sidste 2 uger

Så er jeg igang med 5:2 fasten igen efter en lang pause.
Jeg er startet med fastedage mandag og onsdag og de sidste 2 uger er gået uden problemer.
Jeg vil dog gerne indrømme, at den første fastedag var temmelig hård at komme igennem, og at mine tanker var meget mad bevidste:-)
Jeg overvejer om jeg skal prøve 4:3 i en periode, og vil gerne hører om andre har erfaringer med denne form?
Read more…

Ændringer på Sund Faste

Der er lavet 4 ændringer på Sund Faste, som gerne skulle gøre det nemmere at finde rundt og give bedre mulighed for at kommentere  de artikler, dagbøger og andet som allerede er skrevet.

  • Den første ændring er layoutet, som gerne skulle være nemmere at finde rundt.
  • Den anden ændring er at Sund Faste nu bruger Facebook som kommentare. Så er du allerede på Facebook, så behøver du ikke logge ind for at skrive en kommentar.
  • Forrummet er aktivt igen og der kan man også bruge Facebook til at skrive eller svare på spørgsmål.
  • Det er nu muligt under aktivity at skrive en direkte opdatering om hvordan det gå med 5:2 kuren.

Jeg håber det hele virker og vil gerne have besked hvis der findes mangler eller fejl.

Michael

Read more…

Høj puls

Michael Mosley er den kendte forfatter bag bestselleren 5:2 Kuren, og står også bag ”Høj Puls”, som handler om måden, du kan motionere og træne på. Michael Mosley arbejder med træningsmetoden ‘HIIT’, som direkte oversat betyder ‘Høj Intensitets Interval Træning.

“Høj Puls” er for dig, som ikke synes, det er særligt tiltalende at træne i flere timer om dagen, og i stedet hellere vil have det optimale ud af en kort og intens træning. I “Høj Puls” får du praktiske råd og øvelser, som passer ind i en travl hverdag, da de kan udføres både hvor som helst, men også når som helst.

Bliv mere fit, stærkere og mere tonet med kun få minutters træning om ugen!Forfatteren til bestselleren 5:2 KUREN, den engelske læge og videnskabsjournalist Michael Mosley, kortlægger i denne bog de fascinerende forskningsresultater bag en radikal ny måde at tænke motion og træning på - en metode, der er utroligt effektiv og ekstremt tidsbesparende.

Idrætsforskning udført af ledende videnskabsfolk har vist, at ultrakorte kraftudfoldelser med superhøj intensitet giver en kæmpemæssig træningseffekt - uanset om man er topatlet eller sofakartoffel.

Forskerne peger på, at 3 x 20 sekunders eksplosiv indsats, fx på motionscykel eller med trappeløb til 4. sal, blot tre gange ugentligt har en forbløffende virkning. Sammenlagt 3 minutter om ugen er altså nok til at skabe resultater.I denne bog har den før komplet utrænede Michael Mosley teamet op med den superfitte sundhedsjournalist Peta Bee for at aflive alle træningsmyterne og vise, hvordan træning med høj intensitet virker -samt ikke mindst hvordan du selv får allermest ud af denne træningsform,uanset alder eller kondition.

De kommer med praktiske, vidensbaserede råd og giver dig samtidig nogle helt nye øvelser, der er specialdesignet til alle os, der bare generelt mangler tid i vores liv. Det er øvelser, der kan udføres hvor som helst og når som helst, og som passer ind i selv den travleste hverdag. Dette er en bog for alle, der ligesom Michael, ikke er specielt vilde med at træne, men som ønsker at tabe sig og gerne vil have det optimale ud af anstrengelserne.

Det er også en bog for alle, der simpelthen bare er nysgerrige omkring, hvordan kroppen virker.

Lægen Michael Mosley, 55 år, har været fast tilknyttet BBC i mange år som videnskabsjournalist og er flere gange prisbelønnet for sit arbejde.Michael Mosley er forfatter til den store internationale bestseller The Fast Diet, på dansk 5:2 KUREN, der har solgt i over 20.000 eksemplarer herhjemme og også i resten af verden har været en enorm succes og skabt en hel bevægelse omkring 5:2-måden at spise på med let faste, der i dag både bruges af professionelle og private.

Køb bogen her: Høj puls
Køb ebogen her: Høj puls

Read more…

Bikiniklar med 5:2

Vil du gerne være bikiniklar, så er “Bikiniklar med 5:2″ måske relevant for dig!

En af nutidens helt store trends, når det kommer til kur og ernæring, er 5:2 kuren, og der findes et væld af bøger herom.

“Bikiniklar med 5:2″ er en af de bøger, som guider dig til et sundt og slankt liv. Den indeholder både en komplet kostplan over 28 dage, samt en masse gode, lækre og sunde opskrifter, som kan hjælpe dig med din kostregulering.

5:2 kuren går ud på at spise som man plejer i 5 ud af ugens 7 dage, og faste i 2 med et indtag på blot 500 kalorier.

Denne bog kan gøre kuren så meget lettere og gøre dig bikiniklar på ingen tid.

Komplet 28-dages kostplan 80 sunde og lækre slankeopskrifter 40 opskrifter på 200 kalorier. Spis sund, nærende og slankende mad fem dage om ugen, og fast let to dage, så dit vægttab får det sidste og afgørende boost inden sommer.

Dét er formlen i BIKINIKLAR MED 5:2, hvor du får masser af traditionelle slankeopskrifter plus en række simple opskrifter på 200 kalorier til dagene med let faste.

Du får også en komplet 4-ugers kostplan, som fortæller dig, hvad du skal spise morgen, middag og aften i samtlige 28 dage for at blive bikiniklar på rekordtid.

Køb bogen her: Bikiniklar med 5:2
Køb ebogen her: Bikiniklar med 5:2

Read more…

1-dagskuren

Opdag hvor let faste kan føre til vægttab og et sundere og længere liv.Lev længere, bliv sundere og slankere, imens du spiser alt det, du har lyst til det meste af tiden.

Tricket i denne livsstil er, at du skal faste helt eller delvist en til to dage om ugen, men ellers kan spise og drikke hvad du vil.Faste er først og fremmest et ikke-dogmatisk, men radikalt opgør med den måde, vi spiser på, og de idéer, vi har om måltider og kost – som for mange fører til en meningsfuld levevis med lavere blodsukker og kolesteroltal.

Ny forskning viser, at kroppen på mange måder har godt af at holde pauser, hvor man ikke spiser. Vi skal altså ikke spise hver anden time og altid huske morgenmaden – men faste i korte perioder og give systemet ro for at få et godt helbred og en slank krop.

Bogen giver en indføring i principperne bag faste som livsstil og kur, en grundig gennemgang af videnskaben bag, en forklaring på, hvordan kroppen reagerer på ikke at spise, og en lang række gode råd til at gennemføre en faste.

Lær, hvor let det er at faste og forstå videnskaben bag populære kure som 5:2-diæten og The 8-hour Diet

Køb ebogen her: 1-dagskuren

Read more…

Ulrika Davidssons Kogebog om 5:2

5:2 kuren er på ganske kort tid blevet utrolig populær.

Denne bog indeholder alt, hvad du behøver for at få succes med kuren: Fakta, tips, råd, motivation og 100 kalorieberegnede og nemt tilberedte opskrifter til fastedagene. Ulrika er en af Sveriges mest produktive kogebogsforfattere. Hun har inspireret og hjulpet tusinder til en sundere livsstil.

Køb bogen her: Ulrika Davidssons Kogebog om 5:2

Read more…

Sund og slank med 5:2

En af de mest omtalte kure i vor tid er 5:2 kuren, som rigtigt mange danskere benytter og har stor glæde af.

En af de forfattere, der har omtalt denne kur er ernæringsterapeuten Louise Bruun, der i selskab af konsulenten Birdie Bjerregaard, har skrevet “Sund og slank med 5:2″.

5:2 kuren går ud på, at man spiser fuldstændigt som man plejer 5 dage om ugen, og i det sidste 2 faster man med et indtag på blot 500 kalorier.

I “Sund og slank med 5:2″ er der masser af gode råd fra forskellige danskere, som allerede har opnået succes med 5:2, samt hele 65 indbydende opskrifter. Udover disse ting kommer også videnskabelig forklaring på bordet: Hvad gør faste ved kroppen, og hvad er smart hvad angår søvn og motion?

Køb bogen her: Sund og slank med 5:2
Køb Ebogen her : Sund og slank med 5:2

Read more…

En temmelig hård faste uge

Denne uge har været temmelig hård omkring fasten, da jeg valgte at prøve lidt nyt.

Mandagen var en almindelig faste dag, som forløb uden problemer og med normal energi level og humør.

Torsdag aften ændre jeg så mit faste forløb til at afprøve noget nyt. Jeg spiste sidste gang torsdag aften og derfra drak jeg kun væske frem til søndag middag, så fasten varede 60 timer i træk.

Fredag var fasten uden problemer, men allerede lørdag morgen til Yoga var jeg svimmel og måtte sørge for at drikke mere væske. Jeg havde 3 undervisninger lørdag formiddag, som forløb med stor energi og mærkede ikke svimmelhed eller sult der. Søndag morgen var morgen Yogaen kun en 1/2 time, da jeg ikke var fuld af energi og kunne mærke træthed i kroppen.

Jeg overvejede at faste hele søndagen, men til frokost var energi level bare for lavt til at kunne undervise til 16.30 uden brændstof. Så klokken 12.00 spiste jeg en lakse sandwich, som øjeblikkelig gav et energi boost og lidt bedre humør.

Så det var ikke en 5:2 eller 4:3 faste uge, men jeg har lært lidt mere omkring fasten og dens påvirkning på energi og humør.

Read more…

En hård uge på 5:2 kuren

Denne uge var første fastedag om mandagen og det var 4. fastedag inden for 7 dage.
Mandagen var ikke nem at gennemføre og til aftens Yoga træning kunne jeg mærke lidt svimmelhed. Efter træningen var der ikke meget energi tilbage i kroppen og resten af aften foregik i sofaen, med en god film.
Anden fastedag var onsdag og det var en hård dag at komme igennem. Jeg var på arbejde, hvor dagen var travl og sen eftermiddag tog jeg en hård Yoga time, hvor jeg kunne mærke lidt svimmelhed, når jeg lavede skift i stillingerne. Dagen sluttede med at undervise i Vordingborg og jeg var først hjemme klokken 22.
Jeg kunne tydligt mærke svimmelheden og lagde mærke til at mit humør var meget svingende. Dette tolker jeg til at jeg nok ikke har fået nok at drikke i løbet af dagen.
Jeg gik i seng efter en film og så frem til morgenmaden.
Read more…

Ugen gik fra 5:2 til 4:3 faste

Så fik jeg også prøvet en 4:3 faste uge, som faktisk ikke var så slem at gennemføre.

Denne uge har jeg fastet mandag, torsdag og lørdag. Den sidste faste dag var lidt svær at gennemføre, da dagen bestod af træning fra 10-18, så der blev forbrugt mange kalioer og sidste på dagen var sulten temmelig stor.

Alle tre fastedage er gennemført uden at spise noget mad og kun ved at drikke vand, Cola Zero og lidt kaffe.

Jeg skal nu overveje om jeg vil prøve at fortsætte med at afprøve 4:3 kuren eller om jeg går tilbage til 5:2 kuren. 4:3 kuren virker klart hårdere at gennemføre.

Det er morgen nu og jeg glæder mig til morgenmaden.

Read more…

Ugen er gennemført på 5:2 kuren

Jeg skulle have fastedag onsdag, men valgte at rykke den til torsdag, da jeg fik det problem som hedder "social mad".

Kort fortalt så vil man often komme ud for, at den planlagte fastedag bliver rykket fordi hverdagen ændre sig. I mit tilfælde arbejder jeg sammen med andre IT konsulenter og i vores brenche er netværket en stor del af vores dagligdag. Så møder over en frokost sker ofte og er ikke altid planlagt på forhånd.

Så torsdagen var jeg en tur i Odense med jobbet og valgte igen at drikke vand, the og kaffe hele dagen, uden at spise noget.

Da det var en travl dag gik tiden hurtigt og jeg underviste om aften, så dagen sluttede først klokken 21.30. Det gav mig ingen tid til at føle sulten.

Her til morgen er jeg dog temmelig sulten og glæder mig til morgenmaden, som skal nydes langsomt.

Hvordan takler i andre "Social mad" i hverdagen og weekenden?

Read more…

5:2 fastetid igen

Efter en lang periode uden fasten, var det tid til at begynde igen.

Denne gang prøver jeg at undgå al mad, da jeg ikke gider tælle kcal på fastedage, så alle kcal vil kommer igennem drikkevare.Dagen var ikke slem og først om aften var sulten fremme og lokke. Sulten tabte til lidt the, vand og juice og det var nok til at lukke for lokkeriet.

Det er nu tirsdag morgen og jeg glæder mig til at spise Sushi til frokost og lægger næste fastedag onsdag.

Read more…

5:2 Menu -Engelsk-

Your personal coach to help you succeed with 5:2 diet! You get complete menus for your fasting days, based on your own personal choices:
If you are a woman or man, the days you want fast and how many times a day you want to eat – one, two or three times.

The app 5:2 Menu is free to download and you get one week's menus at no additional cost. Subscribe to get new menus each week with the correct amount of calories for your convenience. Depending on how often you want to eat during your fasting days every menu contains one, two or three recipes.

Please note that:
- Payment will be charged to your iTunes account upon purchase.
- The subscription is renewed automatically if auto-renewal isn’t turned off at least 24 hours before the end of the current period.
- Your iTunes account will be charged for renewal within 24 hours prior to the end of the current period, and clearly show the cost of renewal.
- You can manage the settings and turn off auto-renewal of subscriptions in your account settings after purchase.
- No cancellation of the current subscription is allowed during the active period.

Hent den her: 5:2 Menu

Read more…

Slanke App Visuel Kalorietæller

Visuel kalorietæller hvor du registrerer din mad ved at trykke på billeder.

• Visuel mængdeangivelse uden vejning
• Tilføj egne varer med billeder
• Få kontrol over kalorierne
• Bliv klogere på den mad du spiser
• Vælg mellem sunde og usunde varianter
• Dagbog med dine registrering
• Let opsætning med BMI beregning

Ekstra med Guld Abonnement:
• Kalorieberegning af dine egne varer fra foto
• Hurtig 1-kliks registrering af favoritter
• Registrering af motion
• Automatisk kostvurdering og rådgivning
• Vægtregistrering med graf

Guld abonnement købes for 1 eller 3 måneder og fornyes automatisk. Abonnementet kan afbestilles i App Store.

Download Slanke App Visuel Kalorietæller

Read more…

Den letteste vej til 5:2 kuren

Fem dage med ganske almindelig mad og to dage med næsten ingenting. Så enkle er principperne for den nye populære 5:2 slankekur. Måske er det derfor, at så mange mennesker er hoppet med på vognen, ikke mindst mændene, der sætter pris på det klare budskab: Max 600 kalorier dagligt, vælg selv hvilke to af ugens syv dage du faster. For kvindernes vedkommende hedder det 500 kalorier.

'Den letteste vej til 5:2 kuren' indeholder 200 opskrifter på ca. 200 kalorier. Opskrifterne gør det enkelt at klare sig igennem kurens to ugentlige fastedage og sikrer at kuren bliver en succes. Bogen indeholder små lette måltider, der smager dejligt i sig selv og kan holde sulten for døren. Her er opskrifter på morgenmad, frokost og aftensmad, samt snack-light og energiboosters. kalorier. Desuden giver bogens forfatter, Gitte Heidi Rasmussen - der er ernærings- og husholdningsøkonom og ugebladet SØNDAGs ekspert i sund og slankende mad - en række tips til, hvordan du kommer hele vejen i mål.

200 opskrifter på 200 kalorier

Download den her: Den letteste vej til 5:2 kuren

Read more…

TargetWeight PRO

Beskrivelse

- iPod Touch, iPhone or iPad Universal WEIGHT LOSS & FITNESS TRACKING App
Powered by TactioHealth, the world's best family health tracking platform

- Weight Tracking
Tracks Height, Body Weight, Body Fat%, and Body Mass Index from manual data entry or automated eHealth sync from Fitbit, Withings or Wahoo Fitness. Provides great expansive charts with stats and zoom levels.

- Daily Steps Tracking
Tracks Daily Steps from manual entry or automated eHealth sync from BodyMedia or Fitbit.

- Physical Activity Tracking
Tracks both cardio and strength physical activities by manual data entry or automated eHealth sync from RunKeeper.

- Nutrition Plan Tracking
Provides a personalized nutrition plan with day-to-day, meal-by-meal calories with the explanation of where this plan comes from in terms of resting metabolism, weight loss plan and physical activity. TactioHealth disables this function if user sets an "unhealthy" weight loss plan.

- Tactio HealthCloud Backup
Provides an automated secured backup system of the user's data so it can be recovered on another device in case of loss or stolen device.

- Electronic Health
Supports a wide variety of eHealth interfaces to its partner's medical devices and apps. That includes various body scales, activity monitors and fitness coaching apps.

- Multi-Media Notes & Journal
Supports note taking in text, audio or photo format. That can include anything from test results to food notes to an audio recording of any kind. All the notes are organized in a chronological journal.

If you are looking for a broader Weight-Loss, Hypertension, Diabetes or Health Tracking application for you or the entire family (multi-user), then look for TactioHealth, "World's ultimate health app".

Read more…

Target WEIGHT for Adults -Engelsk-

Beskrivelse

World Best Weight Tracking App, getting close to 3,000,000 users! Thanks for the thousands of 5-star ratings & thousands of great comments like... "Awesome App", "Professionally done. Feature packed.", "Very motivating!!", "Makes a Game out of losing weight".

TARGET WEIGHT
Track your weight in the privacy of your iPhone in less than 6 seconds daily!

PERSONAL DASHBOARD
TargetWeight opens up your personal weight dashboard with everything you need to know. Your height and weight, your Body Mass Index, its relative category, and obviously, your target weight and the date at which you want to achieve that target. At the bottom you will find a chart that updates each time you enter another weight or set a new target.

All you need to do is touch any information you see to bring up the right page or visual element to edit it. Entering your weight is all you need to do daily to keep the app working for you and help you focus on your target weight. Only 6 seconds every morning!

BODY MASS INDEX
When you view the Body Mass Index page, you immediately see where you stand. Your position is shown by a large smoked glass panel. Move it with your finger to see how much you need to gain or lose to change category. It's that simple! Set the glass bar to a certain level and press one of the target icons and "voilà"! You have set a new target weight! It's just fun, handy and simple... isn't that what iPhone apps are suppose to be?

Even when TargetWeight is not running, its launch icon on your home screen will show a red badge with how many pounds or kilograms you need to gain or lose to get to your target weight. It will appear just like counts of email, SMS or voicemail, so it stays private but TargetWeight reminds you how much effort you still need to put in to get there, every time you use your iPod Touch or iPhone.

SET YOURSELF ACHIEVABLE GOALS
You believe your ultimate target weight is so far away that you can't make it? Break it down into smaller targets! Make them achievable in reasonable amounts of time and reward yourself with a big healthy bowl of fresh fruits every time you achieve them :-)

HEALTHY LIFESTYLE
Getting to your right weight is an important step towards living a healthier lifestyle. Quit smoking. Eat smart. Exercise regularly. Help yourself achieve a healthier weight using TargetWeight. Then continue using TargetWeight to help you maintain it.

Enjoying a healthier weight will not only make you feel better, but you shall see the world around you change for the better.

ALL ABOUT YOU
Send us your comments and story... we would love to hear it!

Read more…

Kalorietæller af FatSecret

Kalorietæller er den essentielle app til let at finde ernæringsmæssige oplysninger om de madvarer du spiser, og nemt holde styr på dine måltider, motion og vægt.

Kalorietæller er nem at bruge og har alle de bedste redskaber til, at hjælpe dig til et godt resultat:
- Et hurtigt valg til, at finde alle kalorie og ernæringsoplysninger fra dine ynglingsretter, varemærker og restauranter.
- En stregkodescanner og en manuel stregkode indlæser.
- En kostdagbog til at planlægge og holde styr på hvad du spiser.
- En motionsdagbog til at notere alle de kalorier du forbrænder.
- En kost kalender til at se de indtagede og forbrændte kalorier.
- Et vægt skema.
- En dagbog til at noter dine fremskridt.

Du kan også synkronisere din konto online og få adgang til dine informationer, hvor som helst og når som helst.

Vi håber du kommer til at elske Kalorietæller. Vi arbejder konstant på at forbedre appen, så der er masser af flere lækkerier på vej.

Read more…

Brought to you by Appy Diets, the "Fasting Diet 5:2" app gives you great information, a step by step plan and over 400 recipes!

TESTIMONIALS
"I found this app super helpful. It lays everything out to understand the "why" before telling me what to do. No problems and som great ideas for meals and exercises" (missday)

"I Rarely review apps... but this one is great, an easy to use and informative way to healthier lifestyle" (smithjay88)

"Really slick app. Good balance of diet information and also simple exercise ideas.Working v well for me so far and with their plan I've lasted longer than any diet I've tried before." (loniie_28)

WHY INTERMITTENT FASTING (IF)
Have you tried IF recently? Studies show it has many benefits like weight loss, higher metabolism, cleansing system AND energy… and can also lead to being happier in yourself and better relationships. 

STOP DIETING
And start living through IF. Are you a habitual dieter? We offer you a 4 week plan that will give you good habits for the future and a healthy diet for the future. Intermittent Fasting is a great first step to take, you will feel better for it, so take the time to do it right and get the "Fasting Diet 5:2" app now!

ANYONE CAN DO IT
But very often people say they don't have time or they could not skip a meal, they would be starving… We show you how to eat before IF to ensure fasting is easy, for anyone!

HELP IS AT HAND
We have condensed years of research into 4 pages of step by step information, with a week by week plan. 

Coupled with over 400 recipes, you have all the tools you need through this app, available anytime. We have even included some simple exercise ideas as we have found people who fast have higher energy and end up wanting more from life, so take up some exercise.

Read more…

5:2 DietCoach -Engelsk-

The 5:2 Diet Coach motivates you when you're doing the 5:2 Diet.

Choose your coach and he/she is going to send you clear, helpful and inspiring messages (suitable for both men and women) on your chosen fasting days.

Not sure what the 5:2 Diet is? If you're serious about losing weight you should know; because it's easy, there's no silly fad foods, it suits any lifestyle and it even saves you money.

This is the 5:2 Diet:Eat normally for 5 days of the week

  • Pick 2 days of the week (for example Monday and Thursday)
  • On those days eat no more than 500 calories if female, 600 calories if male.

That's it!

Search around online for the 5:2 Diet; in particular read Amazon reviews from books about the 5:2 Diet such as 'The Fast Diet' and 'The 5:2 Diet Book'. You'll find thousands of success stories.

All you need is motivation. That's what The 5:2 Diet Coach gives you.

Read more…